• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
10
پیگیری حل مشکلات

بهانه‌تراشی و کم‌کاری مسئولان؛ عامل ادامه مشکلات “ابوالخیری” قاین/ با مسئولان متخلف برخورد شود

  • کد خبر : 1473
  • 25 دی 1399 - 9:20
بهانه‌تراشی و کم‌کاری مسئولان؛ عامل ادامه مشکلات “ابوالخیری” قاین/ با مسئولان متخلف برخورد شود

به گزارش دفتر نماینده سلمان اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص گاز رسانی به روستای ابوالخیری قاین در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: بر اساس قانون، افرادی که قبل از سال ۱۳۹۶ در این منطقه یا سایر مناطق، ساخت و ساز انجام داده‌اند و از امکانات […]

به گزارش دفتر نماینده سلمان اسحاقی نماینده مردم شریف شهرستان های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در خصوص گاز رسانی به روستای ابوالخیری قاین در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، می‌گوید: بر اساس قانون، افرادی که قبل از سال ۱۳۹۶ در این منطقه یا سایر مناطق، ساخت و ساز انجام داده‌اند و از امکانات آب و برق برخوردارند، می‌توانند از زیرساخت گاز نیز بهره‌مند شوند.

ایشان به عدم‌همکاری رئیس اداره گاز قاین برای برخورداری مردم این مناطق از گاز اشاره و تصریح می‌کند: متأسفانه رئیس اداره گاز، برای این کار اراده‌ای نداشت و در حالی که چندین بار به او تذکر دادم که بر اساس قانون مردم این مناطق می‌توانند از گاز برخوردار شوند، اما او زیر بار نمی‌رفت و قبول نمی‌کرد. در این خصوص جلسه‌ای با حضور فرماندار، دادستان، رئیس جهادکشاورزی و شهردار قاین هم برگزار و صورتجلسه‌ای تنظیم شد، اما باز هم رئیس اداره گاز استنکاف کرد که دوباره این موضوع را با مدیرعامل شرکت گاز استان پیگیری کردم و او با گازرسانی به این مناطق موافقت کرد.

نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید: بر اساس پیگیری‌های انجام شده، قرار است منطقه ابوالخیری و چند منطقه دیگر که این مشکل را دارند، گازرسانی شود که در این خصوص حدود ۵۰ خانوار از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

ساخت‌وسازهای غیرمجاز؛ اتفاقی نامبارک جلوی چشم مسئولان

اسحاقی از مسئولان شهرستان گلایه‌مند است و می‌گوید: اگر قرار است با ساخت‌وساز غیرمجاز و غیرقانونی مخالفت کنیم، موضوعی که مطرح است این است که مگر می‌شود این نوع ساخت و سازها یکدفعه سر از زمین دربیاورد و ساخته شود؟ آیا این خانه‌ها مانند قارچ و یکباره روییده شده است؟ متأسفانه این اتفاق نامبارک جلوی چشم مسئولان رخ داده است.

وی تأکید می‌کند: مسئولان شهرستان مکلف هستند با افراد و مسئولانی که این ساخت و سازها را نادیده گرفتند و اجازه دادند تا ساخته شود، برخورد کنند.

به جای مقابله با مردم با مسئولان متخلف برخورد شود

نماینده مردم شریف قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی به موضوعی دیگری هم که طی این جلسات مطرح شده، اشاره کرده و می‌گوید: در این خصوص نظر برخی از دوستان این بود که؛ خانه‌هایی که به صورت غیرمجاز در این محدوده یا سایر محدوده‌ها ساخته شده است، باید تعیین تکلیف و تخریب شود. اما بنده شدیدا با این تخریب مخالف هستم و تأکید می‌کنم که ابتدا باید با مسئولان متخلفی که در برهه‌ای از زمان اجازه ساخت و ساز این خانه‌ها را دادند یا بر تخلف انجام شده چشم بستند، برخورد شود.

اسحاقی این سوال را مطرح می‌کند: چگونه می‌شود افرادی را که اکنون چند سال از زندگی آن‌ها در این خانه‌ها می‌گذرد، را بی‌خانمان کرد؟ به‌خصوص در شرایط اقتصادی و معیشتی فعلی که بسیاری از خانواده‌ها را مورد آسیب قرار داده و از طرف دیگر هم با افزایش چشمگیر قیمت املاک، دیگر صاحبخانه شدن کار راحتی نیست.

وی معتقد است؛ این منطقه چه روستا بوده یا نبوده، چه الحاق شده یا نشده، اما موضوع مهمی که وجود دارد، این است که این ساخت و سازها یکباره ایجاد نشده و حالا هم که چند سال از زندگی مردم در این خانه‌ها می‌گذرد، کسی حق ندارد با مردم مقابله کند، بلکه باید با مسئولان متخلف برخورد شود.

لینک کوتاه : https://salmaneshaghi.ir/?p=1473

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزشگاه افتتاح موسسه هنر هیجان زندگی اقای قرایی امام جمعه شهر نیمبلوک انتخابات اینترنت 4G بیمارستان شهدای قاین تسهیل کالاهای کارگران راه جلسه بررسی نیازهای حوزه بعداشت و درمان جناب اقای خسروی حجه الاسلام والمسلمین شطی حجه الاسلام والمسلمین یعقوبی خرید تجهیزات پزشکی برای بخش مگا ICU خرید دستگاه پزشکی برای بیمارستان کوثر حاجی اباد دانشکده پزشکی قاین دانشگاه علوم پزشکی دکتر دژپسند دکتر رخشانی دیدار اسحاقی با نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی دیدار با شهرداران شهرستان قاینات دیدار با ویزر محترم امور اقتصادی و دارایی دیدار نوروزی راهپیمایی خودرویی 22 بهمن زرشک زیرکوه ساخت بیمارستان 64 تختخوابی زیرکوه ساخت راه آهن سلمان اسحاقی شهرستان قائنات عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی قائنات قانون شفافیت آرا قاین قاینات مجلس مجلس شورای اسلامی مدارس کشور مراسم اجرایی 5890 واحد اقدام ملی مسکن ملانوری نماینده مردم شریف حوزه قاینات و زیرکوه نماینده کمیسیون بهداشت ورزش وزیر محترم راه و شهرسازی کارگاه ساخت دوبانده جاده قاین بیرجند یوم الله 22 بهمن