• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024
9

گرامیداشت شهید سلیمانی توسط فرماندهان جهادی و مراکز فرهنگی در غرب افغانستان

  • کد خبر : 1129
  • 12 دی 1399 - 6:58
گرامیداشت شهید سلیمانی توسط فرماندهان جهادی و مراکز فرهنگی در غرب افغانستان
شورای مجاهدین در حوزه غرب افغانستان با برگزاری نشستی در آستانه نخستین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی تاکید کردند که آمریکا در هر کشوری که حضور یافته سبب ترویج تروریسم شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، فرماندهان جهادی در غرب افغانستان در نشست شورای مجاهدین از نخستین سالروز شهادت سپهبد سلیمانی بزرگداشت به عمل آوردند.

شورای مجاهدین حوزه غرب افغانستان در این نشست تاکید کردند که حمله تروریستی آمریکا در عراق محکوم است و واشنگتن ترویج دهند تروریسم است.

کشور افغانستان ,

این فرماندهان جهادی اظهار داشتند که آمریکا در هر کشوری که حضور یافته سبب گسترش تروریسم شده است.

همچنین نخستین سالگرد شهادت سپهبد سلیمانی در محافل دیگری نیز گرامی داشته شد.

جمعی از مراکز فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نیز همایشی را به منظور تجلیل از مقام شامخ شهدا  تحت عنوان «فرهنگ شهادت ضامن بقای امت اسلام در هجوم فتنه تروریسم و استکبارجهانی» برگزار کردند.

در این همایش علما و بزرگان، اساتید دانشگاه، نمایندگان شورای ولایتی، جوانان و دانشجویان و فعالان فرهنگی و اجتماع حضور یافتند.

کشور افغانستان ,

«محمد ابراهیم مصئون» استاد دانشگاه و رئیس بنیاد شهید احمد شاه مسعود در ولایت هرات نیز در این مراسم بیان داشت: امروز جهان اسلام بیشتر از هر زمانی نیازمند احیای گفتمان وحدت و همدلی در فرهنگ شهادت است.

وی افزود: شهادت ضامن بقای امت اسلامی در هجوم فتنه تروریسم و استکبار جهانی است و مجاهدین و شهدایی که این فرهنگ‌ را با خون خود زنده نگهداشتن در نزد خدا از فضیلت بسیار بالایی برخوردار بوده و مجاهدین راه خدا هستند.

حجت الاسلام اکبری نیز به نمایندگی از شورای اخوت اسلامی هرات اظهارداشت: فرهنگ جهاد و شهادت را باید زنده نگه داشت، زیرا دشمن در کمین است تا این فرهنگ را از ما بگیرد، ملتی که فرهنگ جهاد و شهادت از آنان گرفته شود در حقیقت آن ملت مرده است.

پروفسور «عبدالمجید صمیم» استاد دانشگاه در هرات نیز گفت: ما باید راه، مسیر و آرمان های شهدا را ادامه داده و نگذاریم که پرچم شهادت به زمین بیافتد و باید این راه تا روز رستاخیز ادامه یابد.

 صمیم ابراز داشت: رژیم غاصب اسرائیل قبله اول مسلمانان را اشغال کرده است در حالی که برخی از کشورهای عربی به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم است و این بزرگترین خیانت به شهدایی است که بخاطر آزادی فلسطین و قبله اول مسلمین جانهای شیرین خود را فدا کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://salmaneshaghi.ir/?p=1129

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها
آموزشگاه افتتاح موسسه هنر هیجان زندگی اقای قرایی امام جمعه شهر نیمبلوک انتخابات اینترنت 4G بیمارستان شهدای قاین تسهیل کالاهای کارگران راه جلسه بررسی نیازهای حوزه بعداشت و درمان جناب اقای خسروی حجه الاسلام والمسلمین شطی حجه الاسلام والمسلمین یعقوبی خرید تجهیزات پزشکی برای بخش مگا ICU خرید دستگاه پزشکی برای بیمارستان کوثر حاجی اباد دانشکده پزشکی قاین دانشگاه علوم پزشکی دکتر دژپسند دکتر رخشانی دیدار اسحاقی با نماینده ولی فقیه در خرسان جنوبی دیدار با شهرداران شهرستان قاینات دیدار با ویزر محترم امور اقتصادی و دارایی دیدار نوروزی راهپیمایی خودرویی 22 بهمن زرشک زیرکوه ساخت بیمارستان 64 تختخوابی زیرکوه ساخت راه آهن سلمان اسحاقی شهرستان قائنات عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی قائنات قانون شفافیت آرا قاین قاینات مجلس مجلس شورای اسلامی مدارس کشور مراسم اجرایی 5890 واحد اقدام ملی مسکن ملانوری نماینده مردم شریف حوزه قاینات و زیرکوه نماینده کمیسیون بهداشت ورزش وزیر محترم راه و شهرسازی کارگاه ساخت دوبانده جاده قاین بیرجند یوم الله 22 بهمن