سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با انتقاد از عدم همکاری معاون سازمان برنامه و بودجه در تامین اعتبارات لازم برای اجرای پروژه راه آهن بیرجند-قاین-یونسی که یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور خواهد بود، گفت: متاسفانه در آستانه تدوین برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه ۱۴۰۲ هنوز افرادی که در هشت سال گذشته در این زمینه برنامهریزی میکردند با همان نوع نگاه در ساختار نیروی انسانی سازمان برنامه و بودجه فعالیت دارند و این یکی از مشکلاتی است که باعث شده برغم روی کار آمدن دولت سیزدهم هنوز در حوزه اقتصاد کشورمان در جهت تامین رضایت عمومی موفقیت زیادی حاصل نشود.
روند پیگیری تامین اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه مهم ریلی
نماینده مردم شریف شهرستان های قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در زمان فعالیت دولت دوازدهم به دنبال پیگیریهایی که صورت گرفت قرار شد بر اساس مصوبه هیات دولت در دو نوبت مبلغی از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلات برداشت شده و با همراهی فاینانس ۶ بانک برای آغاز اجرای عملیات راه آهن بیرجند-قاین-یونسی در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار داده شود.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دستور برای برداشت این مبلغ در هیات دولت با حضور کارشناسان حقوقی و نظر معاونت حقوقی وقت داده شده و دارای پیوستهای حقوقی نیز بوده است و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم هم به دنبال پیگیریهای استاندار جدید خراسان جنوبی و نظر آقای صولت مرتضوی معاونت اجرایی در نهایت صندوق توسعه ملی هم موافقت خود را در این زمینه اعلام کرد و ۶ بانکی هم که قرار بود در این فاینانس مشارکت کنند، موافقت خود را به صورت کتبی اعلام کردند.
وی افزود: مشکل در این حوزه زمانی آغاز شد که این روند به دلیل تصمیمات سلیقهای معاون سازمان برنامه و بودجه متوقف شد و مردم استان خراسان جنوبی در کمال ناباوری شاهد این هستند پروژهای که قرار بود در دور دوم سفرهای رییس جمهور کلنگزنی شود، معطل تصمیم سازمان برنامه و بودجه مانده است.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: هماکنون منتظر هستیم آقای دهقان معاون حقوقی رییس جمهور در خصوص این برداشت سلیقهای سازمان برنامه و بودجه که هیچ پیوست حقوقی نیز ندارد، تصمیم بگیرد تا با برداشت مبلغ مقرر از صندوق توسعه ملی به عنوان تسهیلاتی در جهت کمک به اجرای این پروژه، این گره بعد از سالها باز شود.
نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: آنچه مسلم است این خط ریلی که به شبکه بینالمللی راهآهن متصل است با پیوستن به چابهار میتواند یکی از قویترین خطوط ریلی و تجاری کشور باشد و به معنای واقعی تحریمها را دور زده و نقش موثری در توسعه بخش اقتصادی کشور داشته باشد./
پایان پیام